Nya Börssnack
Börssnack Fonder Makro SökLaddar...
Nya Börssnack

En mötesplats för alla som är intresserade av börs, aktier och investeringar.

Sajten

HemSökSå fungerar detOm ossKontakt

Juridiskt

VillkorIntegritetCookies

Konto

Logga inRegistrera

© 2026 nyaborssnack.com. Alla rättigheter förbehållna.

K
Kermit75
söndag 28 juni 06:52

Svergie snart billigast på drivmedel i Europa

Vi ligger bra till då bara Nordmakedonien är billigare….

”Sverige hamnar bland de allra billigaste länderna i Europa när det gäller bensin och diesel med den tillfälliga skattesänkningen som införs på onsdag.

Justerar man europeiska snittpriser per land för juni från branschorganisationen M Sverige med 3 kronor per liter lägre skatt blir Sverige näst billigast bland 35 länder när det gäller bensin. Ska du hitta billigare bensin får du köra ner till Nordmakedonien.

https://www.gp.se/ekonomi/svensk-bensinskatt-sanks-norsk-rusning-vantas.648fc2c7-91e1-5e9c-b9d9-3ad10a29aa0e

9 kommentarer
D
DeVille
2026-06-28 09:07
#5

Detta löser snart såssarna. Minns när Löfven stod och lovade att bensinskatten absolut inte skulle höjas. Ett par veckor efter valet var den höjd…

S
Stefflo
2026-06-28 08:55
#4

Hur många år hade vi inte nära på de dyraste priserna i europa?

Kul att vi kan få ha något som vi faktiskt är nära på billigast på.

H
Herr Går Man
2026-06-28 07:50(redigerad)
#3

Oj ojdå, de va inte bra!

Greta kommer lägga sig i fosterställning och börja suga på tummen igen. :))

A
aromata
2026-06-28 07:49
#2

Bland de lägsta på drivmedel i EU, bland de lägsta utsläppen per capita och BNP, livsmedelspriser runt EU snittet, skjutningarna har minskat drastiskt.

Varför lyfter inte Tidö? Kan svaret stavas SD?

O
Obs
2026-06-28 06:56(redigerad)
#1

Sverige fortsätter att serva norge med billigt drivmedel (och billig ström något som är mycket allvarligare).

K
Kermit75
2026-06-28 07:12@Obs

EU kräver att 70% av elnätet är öppet för export så….

O
Obs
2026-06-28 07:23@Kermit75

Om viljan fanns så finns möjligheterna, är nog bara sverige som slaviskt följer alla eu direktiv ?

R
Rockefeller
2026-06-28 09:00@Obs

Nja, följer man inte direktiven så kanske man blir dragen inför EU-domstolen osv.

Svara på tråden

Du måste logga in eller registrera dig för att svara på tråden.