Vi ligger bra till då bara Nordmakedonien är billigare….
”Sverige hamnar bland de allra billigaste länderna i Europa när det gäller bensin och diesel med den tillfälliga skattesänkningen som införs på onsdag.
Justerar man europeiska snittpriser per land för juni från branschorganisationen M Sverige med 3 kronor per liter lägre skatt blir Sverige näst billigast bland 35 länder när det gäller bensin. Ska du hitta billigare bensin får du köra ner till Nordmakedonien.
Detta löser snart såssarna. Minns när Löfven stod och lovade att bensinskatten absolut inte skulle höjas. Ett par veckor efter valet var den höjd…
Hur många år hade vi inte nära på de dyraste priserna i europa?
Kul att vi kan få ha något som vi faktiskt är nära på billigast på.
Oj ojdå, de va inte bra!
Greta kommer lägga sig i fosterställning och börja suga på tummen igen. :))
Bland de lägsta på drivmedel i EU, bland de lägsta utsläppen per capita och BNP, livsmedelspriser runt EU snittet, skjutningarna har minskat drastiskt.
Varför lyfter inte Tidö? Kan svaret stavas SD?
Sverige fortsätter att serva norge med billigt drivmedel (och billig ström något som är mycket allvarligare).
Om viljan fanns så finns möjligheterna, är nog bara sverige som slaviskt följer alla eu direktiv ?
Nja, följer man inte direktiven så kanske man blir dragen inför EU-domstolen osv.
Du måste logga in eller registrera dig för att svara på tråden.